inlupp 3 SWOT-analys

Mål: Öka försäljningen på skor
Styrkor
+ Bra designers
+ Låga priser
+ Kunnig personal
+ Bra e-handel
Svagheter
- Sämre kvalitet än konkurrenssena
Möjligheter
+ Ha kampanj för att öka skoförsäljning
+ Tjäna mer peng
+Populär affär världen överar
Hot
! Närliggande konkurrenter
! Konkurrenter med bättre kvalitet på produkten
! Hårda konkurrenter

När man ser de två första punkterna ser man mer styrkor än svagheter. Konkurrenterna är många olika skor affärer men det är inte många klädaffärer som säljer skor till ett bra pris. Många klädaffärer fokuserar sig på att bara sälja kläder. Så om H&M skulle komma igång med försäljningen av skor skulle man lyckas bra och dra in pengar till företaget. Det gäller bara att sätta ett bra pris på skorna, priset ska dock anpassa sig efter kvaliteten. Kunderna ska lockas till skorna genom ett bra pris.

Kommentarer
Postat av: Annsofie

Bra SWOT analys. Tänk på att styrkor och svagheter är inne i företaget medan möjligheter och hot är utifrån företaget sett. Se över om du ska flytta några delar till andra platser i SWOT-analysen.

2010-12-07 @ 14:41:09
Postat av: Annsofie

Bra korrigering precis så ska det vara.

2010-12-21 @ 14:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0